Prachatické zklamání

23.08.2007 00:00

Účast Rally teamu Volenice v seriálu K4 PČRR pokračovala po premiéře v Pačejově na následujícím podniku v Prachaticích. Za volantem týmového Favoritu vystřídal Pavla Šimůnka druhý jezdec týmu, Martin Knížek, jehož soutěžní debut připadl právě na náročné tratě V. Rally JVP System Prachatice.

Příprava na soutěž probíhala již o poznání klidněji, než tomu bylo před premiérovým vystoupením týmu v Pačejově. Týmové zázemí rozšířil těsně před soutěží zakoupený přepravník aut a příprava soutěžního vozu se omezila na kontrolu všech součástí a spojů a drobné úpravy některých dílů, zejména vyztužení mechanismu ruční brzdy, jejíž funkce v Pačejově nebyla optimální. S pocitem dobře vykonané práce při přípravě vozu odjížděla posádka Martin Knížek a Petr Šimůnek ve čtvrtek odpoledne do Prachatic k seznamovacím jízdám.

Již v průběhu čtvrtečních tréninků získali oba členové posádky značný respekt k náročnosti prachatických tratí, který byl ještě výrazně umocněn v pátek, kdy bylo možné absolvovat seznamovací jízdy také na bezesporu nejnáročnější letošní prachatické RZ 1, 4, 7, jejíž část se navíc směla trénovat pouze za zaváděcím vozem. Taktický plán na soutěž tedy byl jasný – v prvním průjezdu tří prachatických RZ zvolit opatrnější tempo, otestovat kvalitu rozpisu a především neublížit vozu. V dalších průjezdech pak zkusit postupně zrychlovat a porovnat časy v RZ s konkurencí ve třídě SA1. S tímto odhodláním se posádka Knížek – Šimůnek postavila v sobotu na start první sekce.

Průběh prvních RZ popisuje spolujezdec Petr Šimůnek: „Přes opatrnější tempo a několik drobných chybiček se nám již v první RZ podařilo zhruba 2 kilometry před cílem dojet posádku startující před námi a náročnou lesní pasáž do cíle na úzké silnici se spoustou nečistot jsme museli absolvovat za nimi. Přes toto malé zdržení jsme byli s dosaženým časem i rychlostí na trati na úvod spokojeni a v dalších dvou RZ jsme se věnovali dolaďování spolupráce ve voze a poznávání limitů vozu i jezdce. Do uzavřeného parkoviště po první sekci jsme přijížděli s několika drobnými úpravami rozpisu a odhodláním v dalších průjezdech zrychlit a dále zlepšit spolupráci posádky.


Foto: Irena Študantová

Hned v úvodu RZ 4 se však proti dalšímu získávání zkušeností postavila technika. Co bylo příčinou poměrně brzkého odstoupení popisuje jezdec Martin Knížek: „Hned po startu RZ 4 se při přeřazení z dvojky na trojku ozvala rána, řadicí páka se mi zaškubala v ruce a auto přestalo jet. Zastavili jsme na krajnici a při první obhlídce škod jsme zjistili roztržený kloub hnací hřídele u převodovky. Po odtlačení auta mimo trať a podrobnějším prozkoumání závady se ukázalo, že se utrhl spodní držák agregátu.

Tím došlo k vytažení kloubu z unašeče na převodovce. Na celé závadě je kuriózní to, že jsem ji způsobil sám. Přes protesty ostatních členů týmu jsem při výrobě držáku agregátu prosadil jeho velmi subtilní konstrukci, o které jsem byl přesvědčen, že namáhání vydrží. Pravda se tedy ukázala v pravou chvíli – velice by mě mrzelo, kdyby kvůli této závadě musel odstoupit Pavel. Přesto jsem rád, že jsme mohli absolvovat alespoň tři RZ a získat tak nějaké zkušenosti.

Do další soutěže v Jeseníkách, kde za volant opět usedne Pavel Šimůnek, bude tedy třeba držák agregátu zesílit, což odstoupivší jezdec dle vlastních slov raději zcela přenechá na zkušenějších týmových konstruktérech. Do Jeseníků by tak měl Favorit odjíždět dobře připraven a celý tým doufá, že se dostane výrazně dále, než jen do třetiny soutěže.

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.