Zničený motor ukončil dobře rozjetý Krumlov

03.07.2016 22:31

Krumlovská soutěž patří k mým nejoblíbenějším a i letošní trať přes obměnu proti předchozím ročníkům slibovala úžasné zážitky a parádní závodění. To se také potvrdilo a obtížnost závodu ještě umocnilo počasí. 

Přes několik chybiček v pátečních RZ a citelný pokles výkonu motoru v závěru etapy jsme zajeli pěkné časy, především na hodně kluzkém Rožmitále. Velký podíl na tom měla správná volba pneumatik. Bohužel hned v první sobotní RZ v motoru zabouchalo a bylo po všem. Setrvačností se nám podařilo vyjet z okruhové RZ ještě v prvním kole a za cílem jsme mohli první odhad - klika nebo ojnice - pohledem pod kapotu zpřesnit. Praskla klika.

To se škodovkám stává, sériová klika nevydrží otáčky závodního motou příliš dlouho, proto se musí preventivně měnit. To jsme bohužel neudělali, byť jsme motor před soutěží měli rozebraný a měnili pro změnu prasklé písty, které nevydržely zátěž loňské sezóny. Kvůli nedostatku času jsem se rozhodl kliku v motoru ještě nechat a doufal jsem, že vydrží. Nevydržela. 

Závodění s historikem má svoje kouzlo, ale i mouchy. Používáme díly z motorů, které mají už něco za sebou. Nové buď nejsou k mání, nebo jsou velmi drahé. Životnost použitých dílů se odhaduje dost obtížně. A když se to nepovede, jedeme domů předčasně a s hromadou šrotu místo motoru. Konkrétně v Krumlově se do sběrných surovin odebrala nejen kllika, ale i blok, ojnice, písty, vložky a výfukový ventil (naštěstí jen jeden). Podezření na ohnutý vačkový hřídel se nakonec nepotvrdilo, ohnutý byl blok :-). 

V současné době stavíme motor jiný (chtěl jsem napsat nový, ale nové v něm budou jen ložiska, těsnění, pístní kroužky a jeden ventil :-)) a doufám, že do Pačejova budeme dobře připraveni. Tam by se totiž měl po dlouhé době měl za volantem objevit zase Pavel. Tak nám držte palce :-).

Martin

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.