Krumlovská bouda

08.05.2008 00:00

Rally Team Volenice se premiérově zúčastnil závodu Mistrovství České republiky historických automobilů v Českém Krumlově. Posádka Pavel Šimůnek – Petr Šimůnek vyrazila v pátek odpoledne s týmovým Favoritem vstříc své první dvoudenní soutěži.

Po vyškovské rally byl Favorit v poměrně dobré kondici, proto se příprava před soutěží omezila pouze na pravidelnou údržbu a kontrolu podvozkových částí. Přední náprava byla osazena novými kotouči a brzdovými deskami a týmoví mechanici se soustředili na výrobu světelné rampy, která v soutěžích K4PČR dosud nebyla potřeba. Poklidnou přípravu kupodivu nenarušila žádná nečekaná událost a tak mohlo být vozidlo ve čtvrtek pozdě večer přistaveno k technickým přejímkám v areálu STK nedaleko Českého Krumlova.

Techničtí komisaři tentokrát zkušeným okem zkontrolovali prvky bezpečnostní výbavy takřka v rekordním čase a jejich pozornost utkvěla opět na nedostatcích zcela zásadního významu pro bezpečnost posádky: tentokrát nevyhovělo bezpečnostní obložení rámu, u kterého komisaři shledali absenci atestu FIA i přes předchozí ujištění jednoho z přítomných komisařů, že atest vyžadován nebude.

Dále zjištěná nedostatečná velikost vlajek u jmen posádky na předním blatníku po vyškovských zkušenostech již nikoho z týmu nemohla vyvést z rovnováhy. Nabízí se otázka, k čemu vlastně slouží předsezónní testování, na kterém vozidlo požadavkům komisařů vyhovělo. V Krumlově zřejmě svou roli sehrála i přítomnost jednoho z prodejců, který požadované obložení s atestem FIA jakoby náhodou v dostatečném množství nabízel přímo v areálu STK…

Po zakoupení necelého metru pěnového profilu s atestem FIA za 1 000 Kč (atest je zřejmě velice náročná procedura, která takovou cenu ospravedlňuje) a jejím namontování v pátek dopoledne mohla posádka nastoupit na start soutěže. Díky proměnlivému počasí nebyl výběr pneumatik pro úvodní sekci nijak jednoduchý, ale Pavel s Petrem nakonec správně vybrali „suché“ pneumatiky. Vytrvalejší déšť se spustil až těsně před poslední zkouškou první sekce na budějovickém výstavišti, ale vody nebylo tolik, aby posádce způsobila výraznější komplikace. Spokojenost panovala i s dosaženými časy a Favorit se tak po čtyřech měřených vložkách nacházel na slušném šestém místě absolutního pořadí historiků.

Do druhé sekce vyrazilo vozidlo zatíženo světelnou rampou a obuto do pneumatik typu intermedia. První zkouška druhé sekce se jela ještě prakticky za sucha, zato na poslední zkoušce dne již bylo vody více než dost. „Na úvod soutěže jsme zvolili rozumné tempo a podařilo se nám absolvovat úvodní rychlostní zkoušky bez výraznějších jezdeckých chyb. Dobře se nám jelo i za tmy v prvních dvou RZ druhé sekce, kdy na trati ještě nebylo tolik vody. Poslední rychlostní zkouška však byla doslova pod vodou a naše pneumatiky se v takových podmínkách ukázaly jako zcela nefunkční,“ hodnotí první den náročné soutěže Petr Šimůnek. Posádka bratří Šimůnků se tak po prvním dni nacházela na šestém místě absolutního pořadí historiků se ztrátou zhruba tři čtvrtě minuty na posádku na pátém místě a uléhala s odhodláním druhý den tuto ztrátu vymazat.

V sobotu se počasí umoudřilo, od rána bylo víceméně slunečno a vzhledem k tomu, že historici vynechávali úvodní rychlostní zkoušku Kohout, dalo se očekávat, že tratě budou již dostatečně oschlé pro použití pneumatik na sucho. První rychlostní zkouškou druhého dne tedy pro historiky byla legendární RZ Malonty, jejíž nástrahy se bratrům podařilo zdárně zdolat a snížit odstup na páté místo na 16 sekund. V následující RZ Slavkov však již týmový Favorit do cíle nedojel.

Důvody objasní pilot Pavel Šimůnek: „V lesní pasáži při brzdění do středně těžké pravotočivé zatáčky byl vůz značně neklidný. Nutná korekce směru jízdy však vedla k tomu, že jsme vyjeli ze stopy. Přes veškerou snahu se mi nepodařilo udržet auto na cestě a na štěrku a písku jsme sklouzli mimo trať. Skrz nějaké křoví se auto překulilo na střechu a zastavilo se o strom pod úrovní silnice.“ Vzhledem k tomu, že incident se odehrál v poměrně malé rychlosti, vyvázla posádka bez sebemenších zranění. Kupodivu po vyproštění Favoritu se ukázalo, že ani škody na vozidle nebudou velké.

„Ačkoliv se v první chvíli po havárii zdálo, že škody na voze budou značné, po převrácení na kola a vytažení z lesa jsme zjistili, že kromě omačkané karoserie a vyteklého oleje z motoru je vůz celkem v pořádku. Za velmi profesionální a ochotnou pomoc při vyprošťování bychom chtěli touto cestou ještě jednou poděkovat prachatickým hasičům,“ dodává Pavel Šimůnek.

Cílovou rampu tedy tentokrát bratrská dvojice neviděla, ale celý tým věří, že na příští soutěži tomu bude naopak. Dalším startem týmového Favoritu bude rychle se blížící Thermica Rally Lužické Hory, kde za volant opět usedne druhý pilot Martin Knížek.

 

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.