Pačejovská premiéra

19.07.2007 00:00

Pačejovský rallysprint byl dějištěm premiéry nového soutěžního týmu z Volenic u Rožmitálu pod Třemšínem. Bratrská dvojice Pavla a Petra Šimůnkových se postavila na start soutěže K4 Poháru České republiky v rallye s nově postaveným vozem Škoda Favorit 136 ve skupině SA1. Náročná rychlá trať soutěže prověřila při premiéře připravenost posádky, soutěžního vozu i týmového zázemí.

Samotné soutěži předcházela poněkud horečnatá příprava vozu i servisního zázemí, která vyvrcholila večer před soutěží posledním dolaďováním motoru nového soutěžního vozu a dovybavováním doprovodných vozidel. Spolujezdec Petr Šimůnek k tomu říká: „Přípravy na soutěž nám vzhledem k nedostatku zkušeností zabraly hodně času. Věcí, které bylo třeba sehnat či zařídit, bylo opravdu mnoho. Velkou neznámou bylo pro nás zejména vybavení servisního zázemí, netušili jsme, jakou spolehlivost prokáže nový vůz v závodním tempu a jak velkou péči mu bude třeba věnovat v servisní zóně. I proto jsme nastupovali k první soutěži s odhodláním ji především dokončit a vyzkoušet a poznat nový vůz.“

Do soutěže posádka vstoupila slušným 6. časem ve třídě SA1. Po menší chybě ve 2. RZ, kde se vůz dostal na okamžik mimo trať, pokračovala bratrská dvojice vyrovnanými výkony až do 5. RZ, kde opět přišlo drobné zaváhání. Ve zbytku soutěže již posádka zajížděla kvalitní časy ve středu pole třídy SA1 a snižovala v jednotlivých RZ odstup na čelo třídy. V cíli soutěže patřilo bratrům 5. místo ve skupině SA1 a celkové 10. místo v hodnocení K4 PČRR. Jezdec Pavel Šimůnek dodává: „S průběhem soutěže jsme spokojeni, ukázalo se, že kvalitní příprava vozu, jehož stavba se oproti původním plánům trochu protáhla, se nám vyplatila. Favorit jel po celou soutěž spolehlivě, kromě upadlého interkomu jsme neřešili žádný vážnější problém. Spolupráce v kabině fungovala na jedničku, ke konci rally se nám dařilo zajíždět i poměrně slušné časy, vezmeme-li v úvahu, že s autem jsme před soutěží najeli jen několik málo testovacích kilometrů. Spokojen jsem i s výkonem motoru, jehož objem je pouhých 1289 cm3, což nás v porovnání se soupeři s motory s objemem 1400 cm3 trochu zpomaluje.“

Zájem diváků u trati i v servisní zóně vzbuzovalo také zbarvení vozu, které vychází z designu vozů továrního týmu na počátku devadesátých let, tedy v dobách, kdy tehdejší jezdci týmu Škoda Motorsport získali s Favoritem na tratích světových soutěží nejeden úspěch. Že je áčkový Favorit dobrým soutěžním náčiním i po téměř 20 letech, se budou jezdci volenického týmu snažit dokázat i v dalších soutěžích K4 PČRR.

Dalším vystoupením Rally teamu Volenice bude srpnová V. Rally JVP System Prachatice, kde Pavla Šimůnka za volantem Favoritu nahradí druhý jezdec týmu Martin Knížek.

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.