RTV v Krkonoších vítězně

19.06.2008 00:00

Další soutěží K4 Poháru České republiky v rally byla Rally Krkonoše, na jejímž startu nechyběla ani posádka Rally Teamu Volenice Martin Knížek – Petr Šimůnek s vozem Škoda Favorit 136L.

Minulá soutěž v Hrádku nad Nisou nepoznamenala soutěžní vůz žádnými vážnějšími šrámy, a proto byla jeho příprava časově poměrně nenáročná a úsilí mechaniků se zaměřilo spíše na plánování a přípravu dalších vylepšení vozu směřujících k plnému využití možností homologace.

Pracovní povinnosti tentokrát zabránily posádce v přesunu do centra soutěže již ve čtvrtek, a tak se Martin s Petrem vydali do Trutnova k seznamovacím jízdám až v pátek časně ráno. Vzhledem k velmi krátkým přejezdům mezi rychlostními zkouškami a možná i díky rychlejšímu charakteru trati proběhlo seznámení s tratí a tvorba rozpisu v rekordně krátkém čase a prakticky bez problémů. Totéž lze říci i o technické přejímce, která se obešla bez větších námitek technických komisařů. Před slavnostním představováním posádek a soutěžních strojů na trutnovském Krakonošově náměstí tak zbyla i chvíle k relaxaci na odpoledním slunci v servisní zóně.

„Po problémech, které nás pronásledovaly při seznamovacích jízdách v Hrádku a částečně se podepsaly na kvalitě rozpisu, jsme tentokrát nechtěli nic podcenit a k tréninku jsme přistoupili velmi zodpovědně. S rozpisem jsem byl v Trutnově po seznamovacích jízdách spokojen, a tak mírné obavy u mě vyvolával pouze rychlejší charakter tratí. V samotném závodě se ukázalo, že náš rozpis nebyl úplně přesný na RZ 2,6, kde byla velmi úzká trať v lese mezi stromy a použité odstupňování zatáček se ukázalo v některých místech jako příliš optimistické. Vzhledem k opatrnému prvnímu průjezdu touto zkouškou nám to ale nezpůsobilo žádné komplikace,“ říká k průběhu seznamovacích jízd Martin Knížek.

Závodit se ráno začalo na letecké RZ 1, jejíž první polovina důkladně prověřila kvalitu motorů jednotlivých vozů. Týmový Favorit zvládl dlouhé desítky sekund na maximální otáčky bez úhony a dokonce v nejrychlejším čase ve třídě SA1, těsně před nejbližšími konkurenty. Nejrychlejší čas se posádce podařilo zajet i na RZ 2, opět jen o několik desetin před posádkou Pelech – Hendrychová. Na RZ 3 přišlo několik drobných zaváhání v podobě přetočení při brzdění či malého sklouznutí mimo trať a výsledkem byl třetí čas ve třídě a propad na třetí místo s minimálním odstupem necelých dvou sekund na vedoucí posádku. Následující velmi rychlou RZ 4 ale doslova prolétli Pavel Pelech s Lucií Hendrychovou, zajeli 8. čas absolutně, 3. v PČR a konkurenci v SA1 deklasovali rozdílem třídy – Martin s Petrem přes druhý čas ve třídě dostali „obklad“ téměř 18 s. Do servisu po první sekci tak posádka volenického týmu přijížděla druhá se ztrátou necelých 20 s na vedoucí posádku.

„Na první sekci soutěže jsme obuli na zadní nápravu nevhodné pneumatiky, které dost klouzaly a hlavně při brzdění bylo auto hodně neklidné. To se nejvíce projevilo na RZ 3, kde jsme kvůli tomu ztratili pár sekund. V servisu po první sekci jsme pneumatiky vyměnili a chování auta se značně zlepšilo,“ vysvětlil drobné problémy s obutím Petr Šimůnek.

Na RZ5 se posádce volenického týmu nepodařilo zlepšit čas z prvního průjezdu a zajela čtvrtý čas ve třídě. RZ 6 znamenala pro Martina s Petrem další nejrychlejší čas, ovšem odstup na Pelecha s Hendrychovou se podařilo snížit jen nepatrně. V RZ 7 ale tato posádka s rychlou Suzuki Swift ztratila vinou defektu téměř deset minut a propadla se na poslední místo v SA1. Druhý čas ve třídě v RZ 7 s odstupem jedné desetiny na vítěze a vítězství v závěrečné RZ 8 tak znamenalo pro posádku Knížek – Šimůnek udržení celkového prvenství ve třídě SA1.

„S naším výkonem na rychlostních zkouškách jsme víceméně spokojeni a z dalšího vítězství ve třídě máme radost, i když nám spadlo do klína v závěru soutěže kvůli defektu do té doby jasně vedoucí posádky Pelech – Hendrychová. Před tím, co předvedl Pavel Pelech na RZ 4, hluboce smekám a důvod k zamyšlení jistě mají i obě posádky s Lancery v klasifikaci PČR, které zajely v této RZ jen nepatrně lepší čas. Za svůj výkon by si Pavel s Luckou vítězství jistě zasloužili, štěstí se však tentokrát přiklonilo na naši stranu,“ hodnotí výsledek Rally Krkonoše Martin Knížek.

Dalším podnikem K4 PČR bude srpnová JVP System Rally Prachatice, kde za volant Favoritu usedne opět Pavel Šimůnek.

Foto: Čepi

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.